Poloticho nebo kupování si veřejného mínění? Názorový článek 4.9.2010

Poloticho nebo kupování si veřejného mínění?

31.8.2010 vyšel na blogu idnes celice zajímavý článek p. Kouby "Poloticho kolem elektrárny Mochov" o objektivitě některých českých médií, která se však vyjadřuje penězi.

 

Chápu, že každý plátek, televize nebo rozhlas žijí především z příjmů z reklam, ale kam jsme se to dopracovali, že noviny pro jistotu nebudou informovat o tom, kdo "nesype", aby ten kdo kupuje významnou část mediálního prostoru se nerozlobil a neomezil svůj nákup. Samozřejmě mě mockrát napadlo, proč již před mnoha lety, ještě v dobách obřích monopolů v České republice tady obří monopolní firmy utrácely za reklamu a podporu svých produktů, teď se to ukazuje v celé své kráse. Cílem nebylo prodat více, zvednout cenu nebo porazit konkurenci. Cílem bylo koupit si loajalitu médií.

Proč o odporu občanů v širokém okolí jedné z největších plánovaných investic energetiky nelze do médií protlačit prakticky jedinou tiskovou zprávu? Abychom tedy neopomněli Nymburský deník, který pravidelně informace o elektrárně přináší a pak už jen po jedné reportáži v ČT a ČRo a jedné převzaté ČTK.

Samotný fakt, že soukromý investor si tady vyskakuje, jako by mu Česko patřilo a ve svých prohlášeních ignoruje pravidla daná ústavou je opravdu smutný, ale že by výběr témat pro informování občanů byl definován hodnotou proinvestovanou v reklamě je strašný. Co s tím?

4.9.2010 Milan Ptáčník

použitý zdroj: http://kouba.blog.idnes.cz/c/153344/Poloticho-kolem-elektrarny-Mochov.html